تبلیغات
سینمامحو - مطالب دی 1391
 
درباره وبلاگ


نقدهای خود بر فیلمهای ایرانی و خارجی را برایمان بفرستید تا در همین وبلاگ با نام خودتان و در صورت تمایل عكستان انتشار یابد

وبلاگ با 36 زبان مختلف دنیا در اختیار شما می باشد جهت استفاده از هر زبان با كلیك بر روی پرچم آن در بالای صفحه وبلاگ به زبان مورد نظر تغییر خواهد كرد


مدیر وبلاگ : محمد حسین ورشوساز
مطالب اخیر
نظرسنجی
اصلیترین مشکل سینمای ایران به نظر شما چیست؟








جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

ثبت در لینک دایرکتوری ایران.

سینمامحو
جدیدترین مطالب و عكسها از سینمای ایران و جهان






بهترین فیلم:

عشق

آرگو

هیولاهای طبیعت جنوب (Beasts of the Southern Wild)

جانگوی رها از بند

بینوایان

زندگی پای

لینکلن

نمایشنامه نقاط روشن (Silver Lining Playbook)

سی دقیقه بعد از نیمه شب (Zero Dark Thirty)

 

بهترین بازیگر مرد  نقش اصلی:

بردلی کوپر (نمایشنامه نقاط روشن)

دنیل دی لوئیس (لینکلن)

هیو جکمن (بینوایان)

جواکین فینیکس (استاد)

دنزل واشنگتن( پرواز)

 

بهترین بازیگر زن نقش اصلی:

جسیکا چیستین (سی دقیقه بعد از نیمه شب)

جنیفر لارنس (نمایشنامه نقاط روشن)

امانوئل ریوا (عشق)

کوونزان ویلیس (هیولاهای طبیعت جنوب)

نائومی واتس (غیرممکن)

 

بهترین کارگردانی:

میشائیل هانه‌‌که (عشق)

بن زایتلین (هیولاهای طبیعت جنوب)

آنگ لی (زندگی پای)

استیون اسپیلبرگ (لینکلن)

دیوید او. راسل (نمایشنامه نقاط روشن)

 

بهترین فیلمنامه اقتباسی:

آرگو (کریس تریو)

هیولاهای طبیعت جنوب (لوسی آلیبر و بن زایتلین)

زندگی پای (دیوید مگی)

لینکلن (تونی کوشنر)

نمایشنامه نقاط روشن (دیوید او.راسل)

 

بهترین فیلمنامه ارژینال:

جانگوی رها از بند (کوئنتین تارانتینو)

پرواز (جان گیتینز)

قلمرو طلوع ماه (وس اندرسون و رومن کوپولا)

سی دقیقه بعد از نیمه شب (مارک بال)

بهترین بازیگر مرد مکمل:

آلن آرکین (آرگو)

رابرت دنیرو (نمایشنامه نقاط روشن)

فیلیپ سیمور هافمن (استاد)

تام لی جونز (لینکلن)

کریستف والتز (جانگوی رها از بند)

 

بهترین بازیگر زن مکمل:

ایمی آدامز (استاد)

سالی فیلد (لینکلن)

آن هاتاوی (بینوایان)

هلن هانت (جلسات)

جکی ویور (نمایشنامه نقاط روشن)

 

بهترین فیلم انیمیشن بلند:

دلیر

فرانکن‌وینی

پارانورمن

دزدان دریایی

رالف خرابکار

 

بهترین فیلمبرداری:

آناکارنینا (سیموس مک‌گاروی)

جانگوی رها از بند (رابرت ریچاردسون)

زندگی پای (کلودیو میراندا)

لینکلن (یانوش کامینسکی)

اسکای‌فال (راجر دیکنز)

بهترین طراحی لباس:

آناکارنینا (ژاکلین دوران)

بینوایان (پاکو دلگادو)

لینکلن (جوآنا جانستن)

آینه آینه (آیکو ایشوکا)

سفیدبرفی و شکارچی (کولین اتوود)

 

بهترین مستند بلند:

5 دوربین شکسته (عماد برنات و گای دیویدی)

دروازه‌بانان (اسامی بعدا اعلام خواهد شد)

چگونه یک پلاژ را نجات دهیم؟

جنگ نامرئی

در جستجوی شوگرمن

 

بهترین مستند کوتاه:

اینوسنت

شاه نقاط

دوشنبه‌ها در راسین

قلب باز

رستگاری

 

بهترین تدوین:

آرگو (ویلیام گلدنبرگ)

زندگی پای ( تیم اسکویرز)

لینکلن (مایکل کان)

نمایشنامه نقاط روشن (جین کسیدی و کریسپین استراترز)

سی دقیقه بعد از نیمه شب (دیلان تیکنر و ویلیام گلدنبرگ)

 

بهترین فیلم خارجی:

عشق (اتریش)

کان-تیکی (نروژ)

نه (شیلی)

رابطه‌ سلطنتی (دانمارک)

ساحر جنگ (کانادا)

 

بهترین چهره‌پردازی:

هیچکاک ( هاوارد برگر، پیتر مونتانا و مارتین ساموئل)

هابیت: سفری غیرمنتظره (پیتر سووردز کینگ، ریک فایند لیتر و تامی لین)

بینوایان (لیزا وستکات و جولی دارتنل)

 

 

بهترین موسیقی متن:

آنا کارنینا (داریو مارینلی)

آرگو (الکساندر دسپلا)

زندگی پای (مایکل دانا)

لینکلن (جان ویلیامز)

اسکای‌فال (توماس نیومن)

 

بهترین ترانه:

قبل از زمان من (چیسینگ آیس)

هرکسی یک بهترین دوست نیاز دارد (تد)

لالایی پای (زندگی پای)

اسکای‌فال (اسکای‌فال)

اتفاقی (بینوایان)

 

بهترین مدیریت هنری:

آنا کارنینا (سارا گرین‌وود)

هابیت: سفری غیرمنتظره (دن هنا)

بینوایان (ایو استوارت)

زندگی پای (دیوید گروپمن)

لینکلن (ریک کارتر)

 

بهترین انیمیشن کوتاه:

آدم و سگ

گواکامل تازه

سر روی پاشنه‌ها

مگی سیمپسون در "طولانی‌تری روز بچه‌داری"

پیپرمن

 

بهترین فیلم کوتاه:

اسد (برایان بکلی و مینو جارجورا)

پسران بزکش (سم فرنچ و آریل نصر)

اعلام خاموشی (شان کریستینسن)

مرگ یک سایه (تام فن آورمات و الن دو واله)

هنری (یان انگلند)

 

بهترین تدوین صدا:

آرگو (اریک ادل و ایتن فن در راین)

جانگوی رها از بند (وایلی استیتمن)

زندگی پای (یوگین گرتی و فیلیپ استاکتون)

اسکای‌فال (پر هالبرگ و کرن بیکر لندرز)

سی دقیقه بعد از نیمه شب (پل ان.جی اوتاسون)

 

بهترین صداگذاری:

آرگو

بینوایان

زندگی پای

لینکلن

اسکای‌فال

 

بهترین جلوه‌های بصری:

هابیت: سفری غیرمنتظره

زندگی پای

اونجرز

پرومتئوس

سفیدبرفی و شکارچی


منبع: کافه سینما





نوع مطلب : بهترین ها و بدترین های سینمایی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


جمعه 22 دی 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()
نگاه نو:

«اشیا از آنچه در آینه می بینید به شما نزدیکترند» به كارگردانی نرگس آبیار و تهیه كنندگی ابوذر پورمحمدی- محمد حسین قاسمی

«افسانه سرزمین گوهران» به كارگردانی مجید شاکری و تهیه كنندگی مجید شاکری

«او خوب سنگ می زند» به كارگردانی سیدهادی محقق و تهیه كنندگی ابراهیم اصغری

«برلین 7 -»  به كارگردانی رامتین لوافی و تهیه كنندگی سیامک پور شریف

«بزرگمرد کوچک» به كارگردانی صادق صادق دقیقی و تهیه كنندگی پروانه مرزبان - حبیب الهیاری

«تابستان طولانی» به كارگردانی علی خزاعی فر و تهیه كنندگی سیاوش حقیقی

«تجریش... ناتمام» به كارگردانی  پوریا آذربایجانی و تهیه كنندگی مهدی داوری

«خاکستر و برف» به كارگردانی روح اله سهرابی و تهیه كنندگی فرهاد گلی

«خسته نباشید» به كارگردانی محسن قرایی و تهیه كنندگی سازمان توسعه سینمایی سوره حوزه هنری

«دهلیز» به كارگردانی بهروز شعیبی و تهیه كنندگی سید محمود رضوی مجد

«رنجرو» به كارگردانی احسان عبدی پور و تهیه كنندگی ادریس عبدی پور

«روز روشن» به كارگردانی حسین شهابی و تهیه كنندگی غلامرضا گمرکی

«سر به مهر» به كارگردانی هادی مقدم دوست و تهیه كنندگی محمد رضا شفیعی

«من از سپیده صبح بیزارم» به كارگردانی علی کریم و تهیه كنندگی علی آشتیانی پور- علی کریم

«یک ، دو ، سه ... پنج» به كارگردانی محمد معیری و تهیه كنندگی محمد معیری

 

سودای سیمرغ:


«آفتاب، مهتاب ، زمین» به كارگردانی علی قوی تن و تهیه كنندگی علی قوی تن

«استرداد» به كارگردانی علی غفاری و تهیه كنندگی محسن آقا علی اکبری- بنیاد سینمایی فارابی

«برلین 7-»  به كارگردانی رامتین لوافی و تهیه كنندگی سیامک پور شریف

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» به كارگردانی محمد هادی کریمی و تهیه كنندگی علی لدنی

«جیب بر خیابان جنوبی» به كارگردانی سیاوش اسعدی و تهیه كنندگی علی سرتیپی- حسن داد خواه (دادگر)

«چه خوبه که برگشتی» به كارگردانی داریوش مهرجویی و تهیه كنندگی داریوش مهرجویی

«حوض نقاشی» به كارگردانی مازیار میری و تهیه كنندگی سازمان توسعه سینمایی سوره   -  حوزه هنری

«خاک و مرجان» به كارگردانی سید مسعود اطیابی و تهیه كنندگی سید امیر پروین حسینی

«خسته نباشید» به كارگردانی محسن قرایی و تهیه كنندگی سازمان توسعه سینمایی سوره حوزه هنری

«دربند» به كارگردانی پرویز شهبازی و تهیه كنندگی امیر سمواتی

«دلتنگی های عاشقانه» به كارگردانی رضا اعظمیان و تهیه كنندگی محمد رضا شرف الدین

«دهلیز» به كارگردانی بهروز شعیبی و تهیه كنندگی سید محمود رضوی مجد

«رسوایی» به كارگردانی مسعود ده نمکی و تهیه كنندگی مسعود ده نمکی

«روز روشن» به كارگردانی حسین شهابی و تهیه كنندگی غلامرضا گمرکی

«زیباتر از زندگی» به كارگردانی انسیه شاه حسینی و تهیه كنندگی سید سعید سید زاده

«غریبه» به كارگردانی حمید بهمنی و تهیه كنندگی محمد قهرمانی - محصول موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی

«قاعده ی تصادف» به كارگردانی بهنام بهزادی و تهیه كنندگی بهنام بهزادی

«کلاس هنرپیشگی» به كارگردانی علیرضا داود نژاد و تهیه كنندگی علیرضا داود نژاد

«گناهکاران» به كارگردانی فرامرز قریبیان و تهیه كنندگی فرامرز قریبیان

«گهواره ای برای مادر» به كارگردانی پناه برخدا رضایی و تهیه كنندگی پناه برخدا رضایی- محمد احمدی

«هیچ کجا، هیچ کس» به كارگردانی ابراهیم شیبانی و تهیه كنندگی حسن کلامی

«هیس دختر ها فریاد نمی زنند» به كارگردانی پوران درخشنده و تهیه كنندگی پوران درخشنده

منبع: سینمانگار




نوع مطلب : جشنواره 31 فیلم فجر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 18 دی 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()

«بینوایان/Les Miserables» که به عقیده ی عده ای بهترین رمان نوشته شده به زبان فرانسه است، تا به حال تقریباً به هر شکل قابل تصور مورد اقتباس قرار گرفته است. این اقتباس ها شامل چندین فیلم سینمایی، سریال های تلویزیونی کوتاه به زبان فرانسه و انگلیسی، اقتباس های آزاد با همین تم و موضوع، و چند کمیک بوک می شود. اما رمان تاریخی ویکتور هوگو احتمالاً شهرت خود را بیش از هر چیز مدیون تئاتر موزیکالی است که در سال 1985 در منطقه ی وست اِند روی صحنه رفت و دو سال بعد در براودوی به کار خود پایان داد. از اوایل دهه ی 1990، تلاش های فراوانی صورت گرفته است تا از روی این تئاتر پرتجمل یک فیلم سینمایی تولید شود. زمانی که این پروژه در مرحله ی پیش تولید اسیر بود، حداقل سه نسخه ی اقتباسی غیر موزیکال از رمان «بینوایان» ساخته شدند: نسخه ی به یادماندنی Claude Lelouch محصول 1995، یک فیلم مهم انگلیسی زبان محصول سال 1998 ساخته ی بیلی آگوست و با هنرنمایی لیام نیسون و جفری راش، و یک سریال تلویزیونی کوتاه محصول سال 2000 با بازی ژرارد دپاردیو و جان مالکوویچ. نسخه ی موزیکال سینمایی سرانجام در سال 2011، پس از آنکه تام هوپر/ Tom Hooper کارگردان فیلم «سخنرانی پادشاه/The King's Speech» مسئولیت ساخت آن را برعهده گرفت، وارد مرحله ی تولید شد. اکنون، بیست سال پس از تلاش های اولیه برای ساخت آن، این فیلم سرانجام روی پرده رفته است.
منبع: سایت نقد فارسی



ادامه مطلب


نوع مطلب : نقد خارجی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 14 دی 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()


فیلم «30 دقیقه بامداد/Zero Dark Thirty*» یک تریلر دیدنی درباره ی موضوعی معاصر است که به شکلی جذاب به بررسی شخصیت اصلی داستان خود می پردازد. مانند «آرگو» این فیلم عناصر وقایع تاریخی را با جزئیات و اتفاقات داستانی ترکیب می کند تا عملیات های مرگبار مأموران سازمان اطلاعات در خط مقدم جبهه ی دشمن را به طوری ملموس به تصویر بکشد. با این حال بر خلاف «آرگو»، این فیلم از شخصیت اصلی فوق العاده ای برخوردار است که بسیار قدرتمند ظاهر می شود. با پوزش از محضر جناب بن افلک/ Ben Affleck، باید بگویم هنرنمایی جسیکا کستین/ Jessica Chastain توجه همه را به خود جلب می کند.


منبع: سایت نقد فارسی





ادامه مطلب


نوع مطلب : نقد خارجی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 11 دی 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()


یکی از نقاط قوت فیلم های «کوئنتین تارانتینو» در شیوه فیلم سازی اوست  که عشق او را نسبت به سینما در تک تک فریم های فیلم جاری می کند. از نکته های ظریف نمایشی و شوخی ها گرفته تا موارد آشکار و عینی (مثل به کاربردن لوگوی قدیمی شرکت «کلمبیا» که در تیتراژ فیلم های دهه 70 استفاده می شد)، این تفکر و ابراز محبت در سراسر فیلم دیده می شود. تارانتینو، در طول مسیر حرفه ای خود به ژانرهای زیادی ادای دین کرده و حالا با «جنگوی رها از بند» به سراغ ژانر وسترن رفته است. البته او هیچ وقت هیچ کاری را در مسیر مستقیم انجام نمی دهد، بنابراین فیلم علاوه بر وسترن ترکیبی است از تم انتقام و تا حدودی کمدی خارج از ریتم. تارانتینو شاید بهترین کارگردان حال حاضر باشد که صحنه های خشونت، ضرب و شتم و قصابی را به لحظه های پرشور و نشاط تبدیل می کند! با «پالپ فیکشن»، این گرایش دیده شد («وای پسر! من تو صورت ماروین شلیک کردم!») و از آن زمان تا به حال، او در حال صیقل دادن آن است. با وجود صحنه های خشن گاه و بی گاه، «جنگوی رها از بند صرف نظر از ژانری که در آن قرار دارد، دارای بعضی از بهترین صحنه های خنده دار در بین تمامی فیلم های 2012 است.
منبع: سایت نقد فارسی



ادامه مطلب


نوع مطلب : نقد خارجی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 11 دی 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()