درباره وبلاگ


نقدهای خود بر فیلمهای ایرانی و خارجی را برایمان بفرستید تا در همین وبلاگ با نام خودتان و در صورت تمایل عكستان انتشار یابد

وبلاگ با 36 زبان مختلف دنیا در اختیار شما می باشد جهت استفاده از هر زبان با كلیك بر روی پرچم آن در بالای صفحه وبلاگ به زبان مورد نظر تغییر خواهد كرد


مدیر وبلاگ : محمد حسین ورشوساز
مطالب اخیر
نظرسنجی
اصلیترین مشکل سینمای ایران به نظر شما چیست؟








جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

ثبت در لینک دایرکتوری ایران.

سینمامحو
جدیدترین مطالب و عكسها از سینمای ایران و جهان







 

 نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «خاک و مرجان» با حضور مسعود اطیابی کارگردان، پاتنه آ تاجبخش نویسنده فیلمنامه و بازیگر فیلم، سید امیر پروین حسینی تهیه کننده، مستانه مهاجر تدوینگر، افشین علیزاد فیلمبردار و با اجرای محمدرضا شهیدی فرد در سالن سعدی مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.



مسعود اطیابی در این نشست اظهار داشتدر مسیر ساخت فیلم «خاک و مرجان» همه چیز سخت بود؛ هم شرایط حاکم بر کشور افغانستان و هم دیگر مشکلاتی که پیش رو بود، ولی آنچه امروز روی پرده دیدید حاصل تحقیقات زیاد تیم سازنده فیلم در افغانستان بود .



وی در خصوص ساخت فیلم در افغانستان اظهار داشتما در یک آپارتمان هم زندگی می کنیم همسایه مان بر روی زندگی مان تاثیر می گذارد، بنابراین نمی توانیم توقع داشته باشیم که اوضاع و احوال و شرایط زندگی در کشور همسایه مان یعنی افغانستان بر روی ما تاثیر نگذارد و نخواهیم به شرایط اجتماعی آنها بپردازیم.

اطیابی درخصوص تخریب چهره ایرانی ها در افغانستان، بیان داشتبرخی شبکه های تلویزیونی در افغانستان علیه ایرانی ها فیلم و برنامه تهیه و پخش می کنند، به این دلیل ما مجبوریم افکار عمومی افغانستان را در نظر گرفته و برای تغییر این رویه فکری کنیم.

 

این کارگردان سینما در ادامه افزودما با افغانی ها به لحاظ مسائل فرهنگی ارتباط نزدیکی داریم و بهتر دیدیم که روی این موضوع هم کار کنیم.


سید امیر پروین حسینی تهیه کننده «خاک و مرجان» هم با اشاره به حمایت و سرمایه گذاری مالی معاونت برون مرزی، گفتاین فیلم با نصف هزینه های ارزان‌ترین فیلم حاضر در جشنواره ساخته شده است.
 
او که با اصرار خبرنگاران مواجه شده بود، هزینه ساخت این فیلم را کمتر از ۳۰۰ هزار دلار اعلام کرد.

منبع: سایت اصلی جشنواره





نوع مطلب : جشنواره 31 فیلم فجر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 18 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()



 

 نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» با حضور احسان عبدی‌پور (کارگردان)، ادریس عبدی‌پور (تهیه‌کننده)، ساعد نیکزات (فیلمبردار)، فردین خلعتبری (آهنگساز)، میثم فرهومند (بازیگرو با اجرای محمدرضا شهیدی فرد در سالن سعدی مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

 

 

احسان عبدی‌پور در این نشست گفتیادم نمی‌آید ایده فیلمنامه را از کجا آوردم اما دقیقا 220 میلیون تومان برای این کار هزینه شدبرای انتخاب اسم خطرات بزرگی را احساس می‌کردم، مثلا اینکه مخاطب اگر اسم نیروگاه اتمی را می‌شنید تصور می‌کرد با یک فیلم خشک و غیرجذاب رو به رو است، به همین دلیل اسم‌هایی بسیاری را انتخاب کردم که از میان آن‌ها به این عنوان رسیدمهرچند می‌دانم این اسم هم چندان مناسب نیست.

 

وی افزودتمامی عوامل این فیلم با تمام انرژی این پروژه را جلو بردند و درباره ادریس برادرم می‌توانم بگویم که او توان انجام بسیاری از کارهایی که امکان آن در سینما با این بودجه و شرایط وجود ندارد را داشته و صد البته خواهد داشتبه‌عنوان مثال اگر به او بگوید یک هلی‌کوپتر را بیاور، بدون هیچ نامه‌نگاری با یک مشت تخمه می‌رود پیش خلبان و چند دقیقه بعد با هلی‌کوپتر همان جایی است که شما می‌خواهید!

 

عبدی پور ادامه داداز استقبال شما برای ساخت نسخه‌های بعدی این فیلم تشکر می‌کنم و خوشحالم که تا این حد توانستید با فیلم ارتباط برقرار کنید اما نمی‌دانم آیا این کار را خواهم کرد و یا اینکه سراغ ساخت فیلم ها و کسب تجربه‌های دیگر روم.

 

ساعد نیکذات نیز در این نشست اظهار داشتتوجه صرف به مسائل مادی سبب می‌شود که تکنیک بدون تخصص، وارد سینما و یا بخش‌هایی دیگر کشور شود و در نهایت به جای آنکه وجودشان موجبات پیشرفت را فراهم کند، تنها اختلال ایجاد خواهد کرداین را به دلیل راضی نبودن از سیستم پخش فیلم در سینماهای جشنواره می‌گویم، البته صدا، رنگ و نور در سالن اصلی برج میلاد نسبت به سالن‌های دیگر مناسب‌تر بوددر کل از مدیران خواهشمندم اگر زحمت خرید ابزار پیشرفته را برای کشورمان می‌کشند از مشاور استفاده کرده و کارکرد آن را در سینماها بررسی کنند.

 

وی اضافه کردمعتقدم حرفی که از دل برآید بر دل نشیند، گروه تولید این اثر، فصل تابستان در شهری مانند بوشهر کار کردند اما اتفاقات به بهترین شکل ممکن رخ می‌دادندجالب است بدانید رابطه این دو برادر برایم بسیار جالب بود؛ چراکه به تنها مسئله‌ای که فکر نمی‌کنند تجارت و کسب درآمد از طریق سینما است.

 

سلامتی که بعد از انقلاب اسلامی در سینما به دنبالش بودیم، در مراحل تولید این فیلم دیده می‌شد؛ چراکه به شدت روابط میان عوامل انسانی بود.


 

من هم با بازیگران مبتدی و هم با بازیگران حرفه‌ای کار کرده‌ام اما این فیلم برایم جذابیت دیگری داشت؛ چراکه من را به دوران کودکی ام برد.دورانی که ناخواسته فیلمبرداری بخشی از فیلم مرحوم حقیقی را در بوشهر دیدم و 30 سال بعد مردی گرم و صمیمی گفت: «آبروی من را در سینما حفظ کن» آن مرد کسی نبود جز آقای حقیقیمیثم را کودکی‌های خودم و احسان را جوانی‌های حقیقی می‌دانم.

 

فردین خلعتبری در ادامه نشست اظهار داشتبهتر است در انتخاب و دادن مجوز به عنوان فیلم‌ها چندان سختگیری نشود؛ چراکه یک اسم مناسب می‌تواند مخاطبان بیشتری را به سالن‌های سینما سرازیر کند، اما در مطبوعات نگاه چندان تخصصی به موسیقی فیلم نمی‌شود البته فیلم‌های بد بسیاری بوده‌اند که موسیقی خوب آن‌ها در ذهن باقی مانده استدر مورد فیلم عبدی‌پور خوشحالم که موسیقی به دلیل خوب بودن فیلم بهتر دیده می‌شود.


 

ادریس عبدی‌پور نیز ادامه دادبرادرم به کار با کودکان علاقه بسیاری دارد و همیشه در این زمینه موفق ظاهر شده استبه درستی نمی‌دانم چرا«تنهای تنهای تنها» در بخش سودای سیمرغ پذیرفته نشده است، شاید به دلیل آن است که ما بازیگر چهره در این فیلم نداریم.

 

همچنین با جدیت به دنبال اکران جهانی فیلم هستیم و امیدوارم با توجه به اینکه «تنهای تنهای تنها» محصول صدا و سیمای بوشهر است، آن‌ها نیز در این راه ما را همراهی کنند.

 

میثم فرهومند در ادامه نشست گفتاینکه چرا بازی در فیلم را دوست دارم به دلیل عشقم به سینما و فیلم استزمانی که یک فیلم می بینم می‌روم در حس و حال فیلم و چند روز آن نقش را بازی می‌کنم.

منبع: سایت اصلی جشنواره





نوع مطلب : جشنواره 31 فیلم فجر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 18 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()

«پارکر/ Parker» درست همان چیزی را ارائه می کند که تماشاگران عادی از آن توقع دارند. یک تریلر اکشن به سبک «جیسون استتهام/Jason Statham» ( یعنی چیزی متفاوت از تریلر اکشن هایی به سبک «مت دیمون» یا سبک «راک»). استتهام، مانند «جان وین/John Wayne» در دوران اوج و «آرنولد شوارزنگر/Arnold Schwarzenegger» در دهه ی 80، نیازی نمی بیند تا توانایی های خود به عنوان یک بازیگر را به چالش بکشد. 

منبع: سایت نقد فارسی



ادامه مطلب


نوع مطلب : نقد خارجی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


سه شنبه 17 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()



 

 نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «حوض نقاشی» در سالن سعدی مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.


مازیار میری در ابتدای صحبت هایش با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد مسعود بهنام گفتاز همان اول و از روزی که درباره طرح داستان صحبت می‌کردیم به فکر انتخاب بازیگران مناسبی برای نقش‌ها بودیم که به آقای شهاب حسینی و خانم نگار جواهریان رسیدیمدر این میان انتخاب بازیگر نقش کودک بسیار سخت بود و پس از تلاش بسیار، خداوند کمک‌مان کرد که به بازیگر مناسبی برای این نقش برسیم.


 

کارگردان «حوض نقاشی» درباره دلیل استفاده نکردن از نابازیگران برای باور پذیرتر شدن نقش گفتمن به سینمای کلاسیک قصه‌گو علاقه‌مند هستم که یکی از لوازمش بازیگر حرفه‌ای است، البته اگر فیلمی به حضور نابازیگر احتیاج داشته باشد حتما این کار را انجام خواهم داد.

 

منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم در ادامه بیان داشتفکر می‌کنم در فیلمی مانند «حوض نقاشی» چاره‌ای جز استفاده از بازیگر حرفه‌ای سینما نبود چون نابازیگر نمی‌توانست ظرافت‌هایی که در فیلم مدنظرمان بود را اجرا کند.


 

میری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا عنوان کردن بحثی مانند «تحریم‌ها» در فیلم به دلیل سفارش‌ها بوده است‌، گفتمن معمولا علاقه دارم فیلمی را که می‌سازم روایت زمان خودش باشدبعضی از اتفاقات در جامعه رخ می‌دهد که فشارش متوجه قشری می‌شود که ما خیلی حواسمان به آنها نیست.


 

کارگردان «حوض نقاشی» در پاسخ به سوالی درباره تاثیر تلخی فیلم بر روی مخاطب در هنگام اکران گفتواقعا برای هر فیلمسازی، اولین نمایش اثرش بسیار پر استرس استمن در نمایشی که روز قبل از آغاز جشنواره برای همکارانم در سینما آزادی داشتم، حتی نتوانستم یک لحظه بنشینم یا در اولین نمایش فیلمم در جشنواره بسیار مضطرب بودم که آیا مخاطب با فیلم ارتباط برقرار می‌کند.

 

وی در ادامه اظهار داشتاگر بخواهم صادقانه صحبت کنم باید بگویم از شب گذشته هم دلشوره زیادی برای نمایش ویژه در برج میلاد داشتم و خوشحالم که بسیاری از دوستان نسبت به فیلم ابراز لطف می‌کنندفکر می‌کنم فیلم توانسته است تا حدی با مخاطب ارتباط برقرار کند.


 

در ادامه نشست یکی از حاضران ضمن انتقاد از مازیار میری برای نادیده گرفتن درخواست برخی از همکارانش پیرامون همکاری نکردن با حوزه هنری به دلیل برخی از مناقشات یک سال اخیر گفتفکر نمی‌کنم ساختن «حوض نقاشی» سینما را نابود کرده باشد، به نظرم سینما را افرادی نابود می‌کنند که سعی در ایجاد تفرقه میان سینماگران دارند.

 

 

 

محمدی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره کار کردن با حوزه هنری در شرایطی که جمعی از سینماگران انتقادات زیادی را به آن نهاد دارند، گفتمن به عنوان یک فیلم‌ساز معمولا از سوی ارگان‌های مختلفی به همکاری دعوت می‌شوم اما در این دعوت‌ها باید نقطه اتکایی پیدا شود که شما ببینیدآیا می‌توان فیلمی را که اعتقاد دارید بسازید؟ گاهی مدیران برخی از این نهادها نگاهی بسیار ناشیانه و خام به فیلم‌ها دارند و گاهی دیگر ندارند.

 

وی ادامه دادمن برای همکاری از سوی حوزه هنری دعوت شدم و ایده‌های مختلفی برای این همکاری مطرح بود که در نهایت ایده فیلم «حوض نقاشی» مورد توافق قرار گرفت.

منبع: سایت اصلی جشنواره





نوع مطلب : جشنواره 31 فیلم فجر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


سه شنبه 17 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()

 نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «قاعده تصادف» با حضور بهنام بهزادی، امیر جعفری، اشکان خطیبی، مهرداد صدیقیان، امین جعفری، مارتین شعبان پور، ندا جبرائیلی، روشنک گرامی، الهه حصاری، بهاران نبی احمدی، محمدرضا غفاری و امید روحانی برگزار شد.

 

 

در ابتدای این نشست بهنام بهزادی کارگردان «قاعده تصادف» گفتشعف انگیزترین زمان برای من موقعی است که فیلم برای اولین بار نمایش داده می شود و من می توانم در مورد آن با مخاطبان عزیز صحبت کنم.

 

وی در ادامه افزودمخاطبان این فیلم افرادی هستند که به سینما علاقمندند و سینما را یک هنر می دانند نه لزوما یک سرگرمی.

 

بهزادی در مورد ایده اولیه این فیلم توضیح دادزمانی که فیلم «تنها دو بار» را می ساختم، این ایده که فیلمی درباره جوانان بسازم همیشه در ذهنم بودکار را شروع کردم و متوجه شدم اتفاقاتی در مورد نسلی که قرار است درباره آنها فیلم بسازم افتاده است؛ به همین دلیل از ۵۰۰ نفر از جوانان و والدینشان تحقیق کردماین تحقیقات تا جایی ادامه داشت که فکر کردم الان دیگر می توانم در مورد آنها فیلم بسازم.

 

وی با بیان اینکه همانطور که می دانید پروسه فیلم های من طولانی است، گفتهمیشه برای فیلم هایم مخاطبی را در نظر می گیرم که هنر سینما را دوست دارد و به دنبال کارهای تکراری در سینما نمی رود، زیرا معتقدم هر کسی بخشی از شخصیت خود را در فیلم ها دنبال می کند.

 

بهزادی در پاسخ به این سوال که اصرار شما برای فیلمبرداری به صورت پلان سکانس چه بوده است، توضیح دادپلان سکانس بخشی از فرم کلی است که از ابتدا در سناریو و ساختار کلی فیلم در نظر گرفته بودم و بخش عجیبی نبوده که بگویم بعدا به فیلم اضافه کردم؛ ضمن اینکه تصورم بر این است که ریتم در فیلم امری است نسبی و آدم های مختلف در شرایط مختلف در یک اثر ثابت نظرات متفاوتی دارند و چون خودم این بخش را هیچ گاه جدا نکردم، بنابراین تصوری هم ندارم.

 

بهزادی در مورد نقش خانواده نیز گفتاین فیلم به آسیب شناسی روابط خانوادگی پرداخته است و قصد نابودی خانواده را نداشته است، بلکه تلاش می کند تا فرزندان و خانواده ها درک متقابل از هم داشته باشند و بتوانند در روابط به هم کمک کنند.

 

وی همچنین در مورد بداهه گویی توضیح داددر تمرینات این بداهه گویی ها وجود داشت و مواردی کم و زیاد می شد اما زمان فیلمبرداری موردی اضافه نشد.

 

بهزادی در پاسخ به این سوال که آیا با ساختن این فیلم درک نسل چهارم را می خواستید نشان دهید، گفتبهتر است بگوییم نگاهی به گوشه ای از فرزندان نسل چهارم استتنها تلاش کردم نمونه ای از روابط نسل چهارم را نشان دهم و آنچه در توان داشتم برای نشان دادن این موضوع به کار گرفتم.

 

بهزادی در مورد انتخاب جعفری به عنوان فیلمبردار نیز گفتآقای جعفری را از قبل می شناختم، ضمن اینکه ایشان در جشنواره فیلم «پرویز» به کارگردانی مجید برزگر را هم دارندکارهای قبلی ایشان را دیده بودم، احساس کردم به روحیه من نزدیک است و می توانم با او کار کنم.

 

وی در ادامه گفتکند و تند شدن ریتم فیلم به عواملی بستگی داردسعی کردیم در این کار نوزپردازی را به سمت رئالیسم ببریم.

 

این کارگردان در مورد اینکه فیلم میزانسین تئاتری داشت، گفت:هر فیلمی یک فرم و ساختار کلی دارد که اجزاء آن از هم تبعیت می کنندبرای من هم طبیعی بود، زمانی که درباره تئاتر حرف می زنیم انگاره هایی از آن در ذهن تداعی شودمگر می شود در فضای هنر تئاتر باشیم اما رگه هایی از تئاتر در کارمان نباشداین چیزی بود که خودم دوست داشتم در فیلم وجود داشته باشد، ضمن اینکه سعی کردم از امکانات سینما به خوبی استفاده کنم و خوشحالم از اینکه رایحه ای از تئاتر در فیلم به مشام برسدتئاتر را بسیار دوست دارم و بیشتر بازیگران این فیلم خواستگاهشان از تئاتر است.

 

در ادامه این جلسه امین جعفری (فیلمبردارگفتایده دوربین روی دست از آقای بهزادی بود، ضمن اینکه فضای فیلم طوری بود که پلان سکانس بودن را می طلبیدباید توجه داشت که برای نگاه ناظر داشتن و دنبال کردن سوژه ها نمی توان دوربین را روی سه پایه نگه داشت و کار را دنبال کرد.

 

وی ادامه دادالبته باید بگویم پخش ما در این جا خوب نبودرنگ و نورها بهم ریخته بود و تصاویر روشن بود.

 

اشکان خطیبی بازیگر این فیلم نیز گفتاز گروه بازیگری این فیلم عذرخواهی می کنم که تنها ما سه نفر این بالا پاسخ گو هستیم، در واقع ما نماینده آنها هستیم و در اینجا باید بگویم شخصیت ها توسط تک تک این بازیگرها شکل گرفته است.

 

وی ادامه دادآدم خوش شانسی هستم که آقای بهزادی من را برای این نقش انتخاب کردندزمانی که این نقش به من پیشنهاد شد، من سر تمرین تئاتر بودم اما با کمال میل پذیرفتمدر واقع اگر ایشان می گفتند الان در مسابقه دو ماراتن شرکت کن، من این کار را انجام می دادم.

 

مارتین شعبانپور بازیگر و آهنگساز این فیلم نیز گفتنقش چیزی است که خودم هستم و چیزی به آن اضافه نکرده امبیشتر زحمات بر دوش آقای بهزادی بود که فضا را برای بازیگران صمیمی کرده بودند.

 

وی در مورد موسیقی فیلم توضیح دادچون داستان این کار در مورد اجرای تئاتر بود موسیقی تنها زمانی بود که گروه سر تمرین بودند و چیزی اضافه تر از آن نداشت و به اندازه نیاز فیلم بود.

 

مهرداد صدیقیان از دیگر بازیگران فیلم که در جلسه حضور داشت گفتعموما نقش هایم مثبت بوده است و تنها در چند سریال اخیر نقش منفی داشتمدر این کار ما یک گروه بازیگر بودیم که با هم همکاری می کردیمالبته در اینجا بیشتر از محمدرضا غفاری تشکر می کنم زیرا در این فیلم به من خیلی کمک کرد.

 

امیر جعفری دیگر بازیگر این فیلم در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه توانستید با دخترتان در این فیلم ارتباط برقرار کنید، گفتتا آن اندازه که می توانم تمام یارانه ام را به او ببخشم.

 

وی در ادامه افزودحضور آقای بهزادی برای پذیرفتن این نقش برای من کافی بود.

منبع: سایت اصلی جشنواره





نوع مطلب : جشنواره 31 فیلم فجر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 16 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()
RankTitleWeekendGrossWeeks
1
Warm Bodies بدن گرم$20M$20M1
2
Hansel & Gretel: Witch Hunters هانسل و گرتل: شکارچیان جادوگر$9.21M$34.5M2
3
Silver Linings Playbook دفترچه ای با خطوط نقره ای$8.11M$80.4M12
4
Mama مامان$6.73M$58.3M3
5
Zero Dark Thirty صفر دقیقه بامداد$5.3M$77.8M7
6
Bullet to the Head گلوله به سر$4.5M$4.5M1
7
Parker پارکر$3.21M$12.4M2
8
Django Unchained جانگو رها از بند$3.04M$151M6
9
Les Misérables بینوایان$2.44M$142M6
10
Lincoln لینکلن$2.41M$171M13





نوع مطلب : فروش فیلمهای هالیوودی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 16 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()


 

 

به گزارش ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «اشیاء از آنچه می بینید به شما نزدیکترند»با حضور نرگس آبیار (کارگردان)، محمدحسین قاسمی (تهیه کننده)، ابوذر پورمحمدی (تهیه کننده)، منصور ظهوری (فیلمبردارو گلاره عباسی در سالن سعدی مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

 

نرگس آبیار کارگردان فیلم گفتنگارش این کار دو سال طول کشید و ایده اصلی آن را از آدم ها و خانواده هایی که در اطرافم می شناختم گرفتم، زیرا چنین اتفاقی افتاده بود و من آن را تبدیل به فیلمنامه کردم.

 

 

وی در ادامه افزودمدت ها بود که به دنبال سرمایه گذار می گشتم، تا اینکه شرایطی بوجود آمد که آقایان قاسمی و پورمحمدی این کار را پذیرفتند، البته باید بگویم سابقه همکاری در دو کار مستند را با این دو عزیز داشتم.

 

آبیار گفتفیلمبرداری این فیلم یک ماه به طول انجامید و با سرمایه کاملا خصوصی ساخته شد.

 

وی با بیان اینکه قصه فیلم تکیه بر نقطه عطف داستانی ندارد، افزودتاکید من در این فیلم بر روی فضاسازی و جزئیات یک زندگی باورپذیر بود.

 

 

آبیار ادامه دادپیام اصلی فیلم در مورد لحظات واقعی زندگی روزمره یک زن و اتفاقاتی است که برای او می افتد و تلنگری که به او وارد می شوددر واقع فیلم در ستایش امانت داری ساخته شده است.

 

آبیار در مورد انتخاب عنوان فیلم توضیح دادجمله «اشیاء از آنچه می بینید به شما نزدیکترند» مخاطب را به فکر وامیدارد و هشدار می دهد اتفاقات پیش پا افتاده ممکن است باعث بوجود آمدن وقایع تلخی شود.

 

این کارگردان در مورد انتخاب «گلاره عباسی» برای نقش اول فیلم گفتکارهای قبلی خانم عباسی را دیده بودم و احساس می کردم ایشان به شخصیتی که من برای نقش اولم در نظر گرفتم بسیار نزدیک هستند.

 

 

این کارگردان در مورد مخاطبان فیلم نیز بیان کردبعد از صداگذاری، فیلم را برای عده ای نمایش دادم و متوجه شدم اغلب خانم ها از این کار خوششان آمده است.

 

وی با بیان اینکه فیلم باعث بوجود آمدن نظرات مختلفی شده که یک حسن محسوب می شود، گفتشخصیت زن فیلم ما یک شخصیت خاکستری است که در عین معصومیت دارای شیطنت های خاصی است و تلاش می کند تا دروغگو شناخته نشود.

 

آبیار در مورد نمایش فیلم در خارج از کشور نیز افزودپخش کننده این فیلم خانم مرجان علیزاده گفتند «اشیاء از آنچه می بینید به شما نزدیکترند»جز اولین فیلم هایی است که در خارج نمایش داده می شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که این فیلم به مستند نزدیکتر است، گفتاگر این طور باشد بسیار خوشحالم زیرا معتقدم فیلم مستند باورپذیرتر است.

 

 

آبیار در مورد ریتم فیلم نیز توضیح داداگر مخاطب ظرافت های فیلم را دیده باشد و توانسته باشد با آنها به خوبی ارتباط برقرار کند، ریتم فیلم برایش کند نیست زیرا این اتفاقات در مورد زندگی یک زن خانه دار است.

 

وی با بیان اینکه بیشتر کار با دوربین رو دست است، گفتمی خواستم با این کار وقایع را باورپذیرتر نشان دهم و نمی خواستم فیلمبرداری ها گل درشت باشد، حتی نورها را با دقت فراوان تنظیم کرده بودیماگر دقت کرده باشید این موضوع در سکانس های بازار به خوبی مشخص است تا آنجا که حالت مستندگونه پیدا کرده است.

 

در ادامه محمدحسین قاسمی تهیه کننده فیلم نیز گفتهمانطور که خانم آبیار هم اشاره کردند برای ساخت این فیلم حتی یک ریال هم از نهاد دولتی حمایت نشدیم و مشارکت نگرفتیمسعی کردیم تولید آن بر اساس بودجه ای که داریم جمع و جور باشد البته باید یادآور شوم تولید بخش های مربوط به بازار که چهل درصد کار را تشکیل می داد، برای ما کمی سخت بود.

 

 

وی در مورد مخاطبان فیلم نیز گفتامیدوارم بیننده بتواند به خوبی با این فیلم ارتباط برقرار کندباید بگویم بازار اکران فیلم در ایران قابل پیش بینی نیست و هیچ تهیه کننده ای نمی تواند بگوید فیلم من قطعا اکران خوبی خواهد داشت.

 

گلاره عباسی در مورد پذیرفتن نقش لیلا گفتدر ابتدا فیلمنامه را خواندم و توانستم بین خودم و نقش ارتباط برقرار کنم ضمن اینکه در این کار به خانم آبیار بسیار نزدیک شدم و فکر می کنم تجربه بسیار خوبی بود.

 

 

این بازیگر با بیان اینکه نقش لیلا واقعی است، افزودلیلا شبیه بسیاری از زن هایی است که در جامعه یا همسایگی ما زندگی می کنند و در عین حال پر از فراز و نشیب.

 منبع: سایت اصلی جشنواره





نوع مطلب : جشنواره 31 فیلم فجر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 16 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()

به گزارش خبرنگار ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «عقاب صحرا» ساخته مهرداد خوشبخت با حضور مهرداد خوشبخت کارگردان، روناک یونسی و علیرضا کمالی بازیگران، تورج منصوری مدیر فیلمبرداری، عباس اکبری نویسنده و تهیه کننده، شهرزاد کمال زاده و با اجرای محمدرضا شهیدی‌فرد در سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

 

 

مهرداد خوشبخت کارگردان فیلم در این نشست درخصوص عدم استفاده از بازیگران چهره در فیلم گفتنظر تهیه کننده و سرمایه‌گذار فیلم (بنیاد سینمایی فارابیو همین طور تجربه نشان داده بود که ستاره‌های فیلم عموما در جذب مخاطب کاری از پیش نمی‌برند؛ جز جذب بخشی از سرمایه و حتی در آثار تاریخی چون ملک سلیمان و مریم مقدس شاهد این بودیم که این آثار ستاره‌ساز شدند اما درست است که بازیگران ما استار نبودند اما بازیگران خوبی داشتیم.


 

وی در ادامه اظهار داشتبرخی دوستان معترض اند که چرا چنین فیلم‌هایی ساخته می‌شود اما من باید به آنها بگویم که بیایید از تولید دفاع کنید، چه فاخر باشد و چه نباشدبه دلیل اینکه با هر تولیدی عده‌ای از افراد سر کار می‌آیند و مدت زمان زیادی بر سر یک کار هستند، فارغ از اینکه این فیلم را من ساخته باشم یا نه دوستان به جای اینکه بپرسند چرا چنین فیلمی ساخته می‌شود این سؤال را مطرح کنند که چرا آقایانی چون عیاری، معصومی و جوانمرد دیگر کار نمی‌کنند.


 

تورج منصوری در ادامه نشست افزوداین فیلم با نگاتیو 35 میلیمتری فیلمبرداری شده و آخرین فیلم من است که به این نحو فیلمبرداری می‌کنم.فکر می‌کنم دیگر کسی این نوع فیلمبرداری را در کارهایش استفاده نکند.

 

وی اضافه کرداین اتفاق در جهان با وقفه‌ای ۱۰ ساله انجام شد تا فیلمبرداران خود را با آن منطبق کنند اما در ایران بدون هیچ وقفه‌ای انجام شد و بسیاری از دوستان ما که در این ۳۵ سال بعد از انقلاب تلاش کردند عظمت و جلال را بر پرده نقره‌ای سینما ایجاد کنند، نتوانستند خود را با تغییرات آنالوگ به دیجیتال تطبیق دهندامیدوارم برای این موضوع تمهیداتی اندیشیده شود.


 

وی در خصوص گرم بودن و رنگ فیلم بیان داشتتطبیق رنگ مشکی و قرمز نشان دهنده حجران، جنگ، عشق، گرمای وجودی و قدمت در خود فیلم است.

 

روناک یونسی بازیگر این فیلم در ادامه نشست گفتمن نقش یک زن عرب را بازی کرده‌ام اما به نظرم در رفتار آن دختر رگه‌هایی از ایرانی بودن وجود داشت و بخشی از قصه عشقی تلفیقی از عرب و ایرانی بود.

 

وی در ادامه اظهار داشتما بازیگران در شرایط کار قرار می‌گیریم، فیلم‌نامه را می‌خوانیم و بازی می‌کنیممن بازیگرم و محدودیت‌هایی نیز دارمبا همه این شرایط ها کار کردیمدر بخشی از سکانس‌ها برای سوارکاری بدل نداشتیم و من و خانم کمال‌زاده خودمان بر اسب‌‌ها سوار می‌شدیمما یک ماه جلوتر از زمان فیلمبرداری به یزد رفتیم و هر روز تمرین اسب‌سواری می‌کردیمبا وجود اینکه من آموزش اسب‌سواری دیده بودم اما کار کردن با این اسب‌ها برایم بسیار سخت بود.


 

یونسی ادامه داداینکه گفته می‌شود ما نقش را خوب ایفا نکردیم، شاید در بخشی از صحنه‌ها حق با شما باشد؛ چرا که ما از لحظه فکر فرار نصیبه تا رسیدنش به جلوی در را بازی کردیم اما نمی‌دانم چرا برخی از پلان‌ها به راحتی قیچی شدند و دور ریخته شدندطبیعی است آنچه که ما امروز بر پرده سینما دیدیم مخاطب را گنگ می‌کند اما اینکه چقدر نقشم باور پذیر بوده، باید بگویم من این فیلم را برای مخاطب ایرانی بازی می‌کردم و مجبور بودم ۵۰ درصد به طرف نقش بروم و ۵۰ درصد نقش را به سمت خود بیاورم.

 

وی ادامه دادبه نظرم این بی‌انصافی است که نیزه اتهام مستقیما به سمت بازیگر برگرددما بازیگران بی‌دفاع‌ترین و بی‌گناه ترین عضو فیلم هستیم.


 

علیرضا کمالی بازیگر «عقاب صحرا» در مورد ایفای نقشش در این فیلم، افزودبه نظرم این نقش آنچنان منفی نبوده است، به دلیل اینکه حتی وی کافر هم نیست؛ چرا که در یکی از سکانس‌ها بت را می‌شکند و می‌گوید بیچاره خدای ما.

منبع: سایت اصلی جشنواره





نوع مطلب : جشنواره 31 فیلم فجر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 16 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()

 

به گزارش خبرنگار ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «برلین ۷-» با حضور رامتین لوافی کارگردان، سیامک پورشریف تهیه کننده، مصطفی زمانی و کارولین ایشوون بازیگران، محمدی فیلمبردار و با اجرای محمدرضا شهیدی فرد در سالن سعدی مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

 

 

در ابتدای این نشست رامتین لوافی کارگردان فیلم گفتموضوع این فیلم حاصل دغدغه جمعی است که بخشی از ذهن را مشغول کرده استاین فیلم داستانی با درون مایه ضد جنگ دارد که به روابط آدم ها و شرایط آنها در موقعیت های مختلف می پردازد؛ ضمن اینکه فیلم دارای تم های اصلی و فرعی است که به تقابل فرهنگ ها نیز توجه داشته است.

 

لوافی در پاسخ به این سوال که چرا در نهایت قصه فرد ایرانی پیگیری نشد، گفتبهروز (فرد ایرانیفرع قصه ماست؛ چراکه موضوع اصلی ما درباره یک خانواده عراقی است که از آنجا مهاجرت کرده است اما در کنار او افراد دیگری هم از کشورهای دیگر حضور دارند که یکی از آنها ایرانی است.


 

این کارگردان در مورد انتخاب شهر برلین برای فیلمبرداری این فیلم بیان داشتطبیعتا این فیلم باید در کشوری ساخته می شد که مهاجرپذیر باشد و برلین هم یکی از این کشورهاست؛ ضمن اینکه برلین برای خودش دارای جایگاهی است و خود فضای آن شهر می توانست چیزهایی را به فیلم اضافه کند.

 

وی در پاسخ به این سوال که مخاطب خود را از چه طیفی می دانید، گفتمخاطب فیلم هر کسی است که فیلم را می بیند و نمی توان مخاطب خاصی را برای آن در نظر گرفت.


 

لوافی در مورد نقطه عطف داستان نیز گفتبرای هر داستانی نمی توان الگوی مشخصی را تعریف کرد؛ ضمن اینکه این داستان، داستان ساختاری نیست بلکه روندی است که به کنش درونی انسان ها می پردازد.

 

وی همچنین گفتبه مخاطب احترام می گذارم و فکر می کنم مخاطب من از سطح شعور بالایی برخوردار است و آنقدر بیننده خوبی است که می تواند با قصه به راحتی ارتباط برقرار کند.

 

این کارگردان در مورد انتخاب عنوان «برلین ۷-» برای فیلم افزوددر ابتدا نام آن گمگشته انتخاب شده بود تا اینکه در یکی از سکانس های پیش تولید به برلین رفته بودم، فضا و اتمسفر آنجا طوری بود که من را تحت تاثیر قرار داد و ناخودآگاه این اسم در ذهن من پدیدار شد.


 

لوافی درباره دکوپاژهای فیلم نیز توضیح دادهمه چیز از فیلمنامه گرفته می شودزمانی که فیلمنامه را می خوانیم، بر اساس آن انتخاب ها شکل می گیرد، حتی کوچکترین نور هم بر اساس فیلمنامه شکل می گیردفیلمنامه است که می گوید چگونه شخصیت های داستان ترسیم و دکوپاژها طراحی شود.

 

سیامک پورشریف تهیه کننده فیلم با بیان اینکه در برلین دفتر سینمایی دارد، گفتمن در خارج از کشور فیلم های ایرانی تولید می کنماولین فیلمم در خارج از کشور فیلم «چمدان» مانی حقیقی بود.

 

وی در ادامه افزوددر این فیلم ما یک خانواده کوچک عراقی را در نظر گرفتیم که چه بلاهایی سر آنها آمده است و برای هر کدام از این شخصیت ها قصه ای جداگانه تعریف شده است.


 

این تهیه کننده با بیان اینکه بخشی از بودجه این فیلم دولتی و بخش دیگر آن خصوصی بوده است، گفتاین فیلم را سینمای ایران پذیرفته است زیرا متفاوت از فیلم هایی است که تا به امروز درباره عراق ساخته شده استاین فیلم از نگاه یک کارگردان ایرانی به عراق ساخته شده است، در حالی که فیلم هایی که تا به امروز ساخته شده، مربوط به قبل از جنگ در عراق بوده است.

 

پورشریف در پاسخ به این سوال که در برلین بازیگران چگونه انتخاب می شوند، توضیح داددر آنجا کمپانی وجود دارد که لیستی از بازیگران را دارند و با توجه به نقش بازیگرها انتخاب می شوند.

 

وی با بیان اینکه این فیلم با هزینه ای درحدود ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان تولید شده است، گفتفیلمسازی در اروپا به شکل دیگری است و دستمزدی که ما به بازیگران آلمانی دادیم، بسیار کمتر از بازیگران ایرانی شد، به عنوان مثال ما به خانم کارولین ایشوون روزانه دستمزد می دادیم.


 

در ادامه این بحث مصطفی زمانی گفتاگر دستمزد بازیگران خارجی کمتر از ما باشد، من بازیگری را کنار می گذارم.

 

مصطفی زمانی با بیان اینکه همه شما مخاطبان عضوی از خانواده من هستید و از اینکه در بین شما هستم بسیار خوشحالم، گفتاین فیلم داستان آدم هایی است که به دنبال امید می گردند و از شرایط خود خسته هستند و به دنبال موقعیت بهتری می گردند.

 

وی در مورد نقش خود گفتاین نقش را دوست داشتم زیرا می خواستم تجربه بین المللی با قصه ای فرامرزی با بازیگران خارجی داشته باشم.

 

زمانی با بیان اینکه «برلین -7» دومین فیلمی است که او در خارج از ایران ایفای نقش کرده است، توضیح داداین کار تجربه خوبی بود و باید بگویم به دلیل انتخاب یکی از بازیگران کار یک ماه به تاخیر افتاد اما در کل از طرف عوامل در آرامش بودیم و آن اندازه ای که دوست داشتم تجربه کسب کردم زیرا گروه بسیار خوب و حرفه ای بودند.

 

محمدی فیلمبردار فیلم هم با بیان اینکه «برلین -7» دومین فیلمی است که در خارج از کشور کار می کند، گفتفیلم اولم «آل» بود که با مصطفی زمانی در ارمنستان کار کردیم و در مورد این فیلم هم باید بگویم شرایط کاری بسیار خوب بود و آقای پورشریف همه چیز را در اختیار ما قرار دادند.

 

وی در ادامه افزود۴۶ جلسه فیلمبرداری داشتیم و طبق برنامه ده ساعت کار کردیم.

 

در ادامه این نشست کارولین اشتوون نیز گفتبا سینمای ایران از طریق فیلم های «جدایی نادر از سیمین» و «درباره الی...» آشنایی دارد؛ ضمن اینکه کارگردانان دیگری از ایران را هم می شناسد.

 

وی در مورد پذیرفتن این نقش توضیح دادمساله انسانی این قصه برای من خیلی مهم و با ارزش بود و اینکه آدمها برای یکدیگر از جان مایه می گذارندآنقدر این مساله ذهن من را درگیر کرده بود که وقتی یک میزانسنی را توضیح می دادند نیم ساعت بعد در مورد جزئیات آن از آقای لوافی سوال می کردم.

 

اشتوون همچنین خاطرنشان کردارتباط بسیار خوبی بین گروه حاکم بود، ما با سکوت با هم حرف می زدیم و یکدیگر را به خوبی می فهمیدیم.

 

وی در مورد حسش نسبت به این فیلم نیز گفتاین فیلم کاملا احساسی بود، تا آن جا که آدم را به فکر کردن وا می داشت.

منبع: سایت اصلی جشنواره





نوع مطلب : جشنواره 31 فیلم فجر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 16 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()



علاقه ی شدیدی که هالیوود در حال حاضر نسبت به بازسازی فیلم هایی با داستان های پریان نشان می دهد، در مقایسه با یک دهه و اندی بازسازی فیلم های ابر قهرمانی، سابقه ی چندانی ندارد. اما در همین مدت کم این فیلم ها حالتی تکراری و تاریخ مصرف گذشته پیدا کرده اند. جدیدترین فیلمی که بر اساس داستان های عامیانه ساخته شده، «هنسل و گرتل: شکارچیان جادوگر/ Hansel & Gretel: Witch Hunters» است. این فیلم شاید در بعضی قسمت های خود سرگرم کننده باشد اما معجون درهم و برهمی ست که بیش از حد عجولانه و قابل پیش بینی است و بچه های داستان برادران گریم را به شکل یک خواهر و برادر بزرگسال نشان می دهد که سراپا چرم می پوشند و خودبخود به کماندارانی تبدیل شده اند که جادوگرها را با خشونت به قتل می رسانند. فیلم مدتی در گنجه ی کمپانی سازنده مانده و خاک خورده است و مانند خانه ای شکلاتی که در میان جنگل پیدا کرده باشید، بوی نا و کهنگی می دهد.
منبع: سایت نقد فارسی


ادامه مطلب


نوع مطلب : نقد خارجی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 16 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()


( کل صفحات : 4 )    1   2   3   4   
 
CoinBulb
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic