درباره وبلاگ


نقدهای خود بر فیلمهای ایرانی و خارجی را برایمان بفرستید تا در همین وبلاگ با نام خودتان و در صورت تمایل عكستان انتشار یابد

وبلاگ با 36 زبان مختلف دنیا در اختیار شما می باشد جهت استفاده از هر زبان با كلیك بر روی پرچم آن در بالای صفحه وبلاگ به زبان مورد نظر تغییر خواهد كرد


مدیر وبلاگ : محمد حسین ورشوساز
مطالب اخیر
نظرسنجی
اصلیترین مشکل سینمای ایران به نظر شما چیست؟








جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

ثبت در لینک دایرکتوری ایران.

سینمامحو
جدیدترین مطالب و عكسها از سینمای ایران و جهان





منبع: خبرگزاری مهر


ادامه مطلب


نوع مطلب : جشنواره 31 فیلم فجر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


یکشنبه 15 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()

نشست پرسش و پاسخ فیلم  "روز روشن" با حضور حسین شهابی کارگردان، مهران احمدی ، سودابه بیضایی، پانته آ بهرام بازیگران فیلم ، محمدرضا سکوت مدیر فیلمبرداری و غلامرضا گمرکی تهیه کننده در برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست شهابی نویسنده و کارگردان روز روشن گفت: من پیش از این چند فیلم کوتاه و چندین فیلم ویدئویی ساخته ام. بیشتر در زمینه دغدغه های اجتماعی کار می کنم و نگارش فیلمنامه روز روشن نیز حدود یکسال طول کشید.

وی افزود: "روز روشن" یک رئال اجتماعی و موضوع نجات جان یک آدم برای واکاوی افراد جامعه است. به نوعی "روز روشن" یک درام تراژیک است. قصد من در این فیلم تحلیل اجتماعی است.

شهابی ادامه داد: برای رسیدن به این تحلیل با چند جامعه شناس و روانشناس مشاوره داشتم تا بتوانم فیلمنامه درستی ارائه کنم. سال 89 متن آماده شد و سال 91 پروانه ساخت را دریافت کردیم.

وی تاکید کرد: به عقیده من باید افراد را در تربیت مورد ارزیابی قرار داد نه شخصیت آنها. شخصیت بیشتر یک برچسب است .در این فیلم نیز دوست داشتم شخصیت ها بی آغاز و بی پایان باشند. هیچ کدام پیشینه ندارند و باید با رفتار خودشان آنها را محک بزنیم.

در ادامه محمدرضا سکوت مدیر فیلمبرداری "روز روشن" گفت: بستری که فیلم روی آن سوار است و موضوعی که از طریق آن فیلم جلو می رود باعث شد که ما از دوربین روی دست استفاده کنیم.

شهابی افزود: دوربینی که ما در این فیلم استفاده کردیم شرایط خود را دارد. من با دوربینی که امروز دست عکاسان در این نشست است فیلم را فیلمبرداری کردم و به همین دلیل است که از عکاسان می خواهم به دوربین خود بیشتر احترام بگذارند.

این فیلمبردار سینمای ایران ادامه داد:  در حرکت بودن ماشین و سختی های کار باعث شد که دوربینی سبک تر استفاده کنیم اول من با این موضوع مخالف بودم اما از نتیجه آن راضی هستم.خوشبختانه فیلم هم امروز در برج میلاد با کیفیت خوبی پخش شد و من از این موضوع رضایت داشتم.

زنده باد سینمای مستقل

مهران احمدی بازیگر "روز روشن" عنوان کرد: زنده باد سینمای مستقل. شب گذشته جهانگیر الماسی در برنامه هفت عنوان کرد ما سینمای غیردولتی نداریم گبرلو هم فراموش کرد از روز روشن نام ببرد که متعلق به سینمای مستقل است.

وی ادامه داد: ما برای ساخت این فیلم از جیب خودمان خرج کردیم. همه می دانند برای ساختن چنین آثاری چه مشکلاتی وجود دارد و چه هزینه های هنگفتی در دستگاههای دولتی خرج فیلم ها می شود. درود می فرستم به کسانی که برای فرهنگ این کشور تلاش می کنند و نفسشان بند آمده است . من به این امید زنده ام که سال دیگر هم فیلم مستقلی در جشنواره داشته باشیم.

شهابی در توضیح مثلث عشقی در این فیلم گفت: فیلم به عقیده من یک مثلث عشقی نیست زیرا دو ضلع آن در فیلم حضور دارند و یک ضلع دیگر در فیلم نیست. این یک نوع نگاه جدید است. می توان گفت که روز روشن یک کار عاشقانه است. دوستی که فیلم را قبل از جشنواره دیده بود به من گفت بیشتر از اینکه "روز روشن" حقوقی باشد به عقیده من فیلمی انسانی و عاشقانه است.

پانته آبهرام دیگر بازیگر روز روشن تاکید کرد: آنچه که باعث می شود همه ما امروز اینجا باشیم علاقه ما به پدیده سینما است. هر بازیگری به حرفه خود سخت علاقه مند است و مدام خودش را با خودش مقایسه می کند و سعی می کند از خودش جلو بزند.

شهابی درباره ایده اولیه فیلم عنوان کرد: این ایده کاملا تخیلی است و از جای مشخصی نیامده است. به هیچ وجه کار اقتباسی نیست.

در ادامه غلامرضا گمرکی تهیه کننده روز روشن درباره روند ساخت این فیلم گفت: جا دارد از همه عوامل فیلم تشکر کنم که در بدترین شرایط آب و هوایی کنار ما بودند و توانستند در یک زمان مشخص فیلم را تمام کنند. امیدوارم ماحصل زحمات این دوستان مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

وی افزود: وقتی شهابی از من برای همکاری دعوت کرد قصه را خواندم و احساس کردم فیلمنامه ای به دستم رسیده و حالا فرصت این است که بعد از فیلم "این زن حرف نمی زند" کار دیگری در سینما انجام دهم. تصمیم گرفتیم اوایل پائیز کار را کلید بزنیم و فیلمبرداری طی 32 جلسه به اتمام رسید. امیدوارم "روز روشن" در خارج از کشور و در جشنواره مختلفی نیز به نمایش درآید.

سودابه بیضایی بازیگر نقش افشار در ادامه گفت: پیچیدگی های این شخصیت را دوست داشتم زیرا از ابتدا مخاطب از وی یک برداشت دیگری دارد ولی در طول فیلم متوجه می شود شخصیت اصلی وی به گونه ای دیگر است.

شهابی درباره عدم استفاده از موسیقی در فیلم "روز روشن" گفت: به خاطر احترام به موسیقی احساس می کنم زمانی که فیلمی نیازی به موسیقی ندارد نباید از آن استفاده کنیم. قرار نیست برای گریه  ساز نی در فیلم زده شود. فیلم بسیار دیالوگ محور است و شلوغی شهر باعث شد که ما فضای خالی برای موسیقی نداشته باشیم.

وی در ادامه درباره پایان فیلم گفت: به عقیده من فیلم پایان بازی دارد زیرا بیرون آمدن شخصیت پویان از زندان معنایی نداشت . این موضوع مدتها ذهن من را درگیر می کرد که چگونه پایان آن را بنویسم. اگر قرار بود شخصیت پویان از زندان بیرون بیاید فیلم چیز دیگری می شد.

بهرام درباره شخصیت روشن در این فیلم گفت: موقعیت این آدم پیچیده است به نوعی این شخصیت مانند خاله شادونه است درگیری هایش با بچه هاست و باوری به سختی اجتماع ندارد و بیشتر تماس هایش با بچه ها و خانواده ها بوده است. او ناگهان با مشکلی روبرو می شود و نمی داند در این چند ساعت باید چه کاری انجام دهد با خوش بینی پیش می رود و با آدمهای متفاوتی روبرو می شود و در جریان واکنش های آنها قرار می گیرد.

مهران احمدی نیز افزود: بازیگرانی در سینما حضور دارند که 40 سال است بازی می کنند و همه نقش ها را شبیه هم ایفا می کنند. بازی ای خوب است که قابل باور  و قانع کننده باشد.

در ادامه نیز کربلایی بازیگر نقش پیک موتوری در این فیلم گفت: من از دنیای تئاتر می آییم و این اولین تجربه سینمایی ام بود. استرس زیادی داشتم تا در فیلم خوبی حضور پیدا کنم. جا دارد از حمایت های بهرام و احمدی تشکر کنم البته شهابی نیز به من اعتماد کرد.

شهابی در پایان درباره شباهت این فیلم به "سگ کشی" بهرام بیضایی گفت:  این دو نگاه متفاوت به یک موضوع است. من هرگز خودم را با بیضایی مقایسه نمی کنم زیرا او استاد من است.

حاشیه:

چندین بازیگر در این نشست با ارسال یادداشت از حضور بازیگران فیلم تقدیر کردند.

نشست روز روشن یکی از شلوغ ترین نشست های مطبوعاتی در چند روز اخیر در جشنواره فجر بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر





نوع مطلب : جشنواره 31 فیلم فجر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


یکشنبه 15 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()



 

به گزارش ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، نشست پرسش و پاسخ انیمیشن «افسانه سرزمین گوهران» با حضور مجید شاکری کارگردان، مسعود حمزه ای مدیر تولید، محمد برومند نویسنده، مهدی موحد مدیر هنری فضاها، وحید شاکری سرپرست مدلینگ و با اجرای محمدرضا شهید فرد در سالن سعدی مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

 

 

کارگردان این فیلم در توضیح اولیه فیلم خود گفتاین طرح با اقتباس از افسانه های اصیل ایرانی کلید خورد، در حالی که در کشور حمایت کمی از ساخت انیمیشن می شودبه طوری که ساخت این گونه کار ها زمان زیادی می طلبد و ما نیز سه سال را صرف ساخت انیمیشن «افسانه سرزمین گوهران» کردیم، البته بیشترین زمان صرف طرح و فیلمنامه کار شد.

 

برومند در مورد فیلم گفتقبل از هر گونه قضاوتی در مورد کار باید گفت فیلم دو ورژن مختلف دارد، یکی از آنها سریال با مخاطب کودک و دیگری فیلم سینمایی است که ما در این مورد مخاطب را خانواده در نظر گرفته ایم تا همه از دیدن آن لذت ببرند و بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند؛ در افسانه های فردوسی دیو جایگاه خاصی دارد، بد سرشت است و ما نیز سعی کرده ایم دیوها در نظر بزرگسالان، گاه به شکل دوست و گاه دشمن مانند سرزمین های خارجی که به کشور حمله می کنند، دیده شوند.

 

وی افزودتهیه کننده اصلی کار صدا و سیما است و فراموش نکنیم این تهیه کننده ما را در چارچوبی قرار داده که باید آن ها را رعایت کنیم و ما نیز می خواستیم کار را طوری انجام دهیم که امکان ادامه کار برایمان فراهم باشد.


 

مهدی موحد افزوددر این فیلم سعی شده از زوایای مختلفی، ایرانی که از نظر مخاطبان امروز شناخته شده نیست، نشان داده شود و همچنین با توجه به فیلم های تاریخی بسیاری که تاکنون ساخته شده تکراری و زیادی تاریخی نباشد و در عین حال از زیبای بصری نیز برخوردار شود، بنابراین سعی شده معنا و مفهوم رنگ که به درک درام کمک می کند، نشان داده شود.

 

وحید شاکری ادامه دادحال و هوای فیلم روی پرده فرق داشت و شاید کمی خشن هم به نظر می آمد اما باید به این نکته نیز دقت داشت، در عین حال که کودک نباید از شخصیت دیو بترسد باید دیو بودن آن را نیز درک کند.


 

مجید شاکری با اشاره به این نکته که فیلم را هم زمان برای جشنواره های کشورهای دیگر از جمله فرانسه نیز آماده کرده است، گفتاگر فیلم به اکران عمومی برسد، در تدوین مجدد زمان فیلم را کمتر می کنیمدر کشور پتانسیل خوبی برای ارتقاء انیمیشن وجود دارد و ما در سالهای اخیر شاهد کارهایی مانند «تهران ۱۵۰۰» و «قلب سیمرغ» بوده ایم اما باید بدانیم اخیرا به این کار توجه ویژه ای شده و تا رسیدن به بالاها بسیار راه در پیش است؛ به طوری که ما یک چندم هزینه دیگر کمپانی های بزرگ را صرف ساخت انیمیشن نمی کنیم بنابراین کارهای ما اصلا قابل قیاس با کمپانی های هالیوودی نیست، حتی کشورهای اروپایی نیز خود را با هالیوود مقایسه نمی کنند.


 

مسعود حمزه ای نیز اظهار داشتپروژه سختی بود و از نظر تولید به سختی توانستیم افراد را کنار هم نگه داریم، تولید این فیلم در استودیو خصوصی بوده و تلویزیون فقط سرمایه اصلی را تامین کرده است.

منبع: سایت اصلی جشنواره





نوع مطلب : جشنواره 31 فیلم فجر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


یکشنبه 15 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()



علاقه ی شدیدی که هالیوود در حال حاضر نسبت به بازسازی فیلم هایی با داستان های پریان نشان می دهد، در مقایسه با یک دهه و اندی بازسازی فیلم های ابر قهرمانی، سابقه ی چندانی ندارد. اما در همین مدت کم این فیلم ها حالتی تکراری و تاریخ مصرف گذشته پیدا کرده اند. جدیدترین فیلمی که بر اساس داستان های عامیانه ساخته شده، «هنسل و گرتل: شکارچیان جادوگر/ Hansel & Gretel: Witch Hunters» است. این فیلم شاید در بعضی قسمت های خود سرگرم کننده باشد اما معجون درهم و برهمی ست که بیش از حد عجولانه و قابل پیش بینی است و بچه های داستان برادران گریم را به شکل یک خواهر و برادر بزرگسال نشان می دهد که سراپا چرم می پوشند و خودبخود به کماندارانی تبدیل شده اند که جادوگرها را با خشونت به قتل می رسانند. فیلم مدتی در گنجه ی کمپانی سازنده مانده و خاک خورده است و مانند خانه ای شکلاتی که در میان جنگل پیدا کرده باشید، بوی نا و کهنگی می دهد.
منبع: سایت نقد فارسی


ادامه مطلب


نوع مطلب : نقد خارجی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


یکشنبه 15 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()

منبع: خبرگزاری مهر


ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


شنبه 14 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()

منبع: خبرگزاری مهر


ادامه مطلب


نوع مطلب : جشنواره 31 فیلم فجر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


شنبه 14 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()

منبع:خبرگزاری مهر


ادامه مطلب


نوع مطلب : جشنواره 31 فیلم فجر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


شنبه 14 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «گهواره ای برای مادر» به کارگردانی پناه بر خدا رضایی، با حضور کارگردان، محمد احمدی تهیه کننده، الهام حمیدی و امیر آقایی بازیگران، مستانه مهاجر تدوین، حسین مهکام فیلمنامه نویس و محمدرضا شهیدی فرد مجری در سالن سعدی مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

پناه بر خدا رضایی در مورد ساخت فیلم «گهواره ای برای مادر» گفت: بعد ازساخت  فیلم «چراغی در مه» در سال 86 در طی این 5 سال مشغول ساخت فیلم های مستند و ... بودم تا این که طرح گهواره ای برای مادر 2 سال پیش به ذهنم رسید و احساس نیاز شخصی کردم که باید در مقام مادر فیلمی ساخته شود؛ همانطور که وقتی امیر آقایی فیلمنامه را خواند گفت حس می کنم باید برای مادرها کاری کنیم.

وی افزود: دکوپاژ این فیلم هم مانند خود شخصیت نرگس در فیلم آرام است و در اصل به دلیل این که حرکت آرامی در فیلم وجود داشت نیاز به این بود که دکوپاژ روندی آهسته داشته باشد تا احوال درونی نرگس را بیشتر منتقل کند. خانم مهاجر در این راه خیلی به من کمک کردند، به طوری که بعد از کار زمانی که فیلم را تدوین می کردند و نتیجه را می دیدم، این حس که دوست داشتنم آن را دنبال کنم در من تقویت می شد.

محمد احمدی افزود: گردآوری گروهی که با هم هماهنگی داشته باشند کار بسیار دشواری است و ما همیشه سعی می کنیم گروهی را دورهم گرد آوریم که با هم، هم دلی داشته باشند و شکر خدا گروه خوبی بود و پشت صحنه جو خوبی داشت که به جلوی صحنه نیز منتقل می شد. همچنین دلیل تصویر خوب فیلم این بود که آقای رضایی تصویر را می شناسد و در مورد آن دقت به خرج می دهد.

الهام حمیدی از فیلم اظهار رضایت کرد و گفت: تمام تلاشم بر این بود که بر اساس وجود شخصیت والای مادر فیلمی بازی کنم که در دل ها بنشیند و امیدوارم که مورد پسند نیز واقع شده باشد.

امیر آقایی نیز دلیل اصلی حضور خود در فیلم را این گونه بیان کرد: همیشه ما شعار می دهیم که باید از سینمای اندیشه حمایت کنیم ومن نیز دوست داشتم کار امسال من آبرومند باشد و کاری انجام دهم که حداقل خودم از آن راضی باشم و راضی هم بودم.

الهام حمیدی ادامه داد :همه ما مادرانمان را بسیار دوست داریم و مدیون شان هستیم، تک تک سکانس هایی که با مادر بازی می کردم ناخودآگاه چشمانم را خیس می کرد.

مهاجر نیز در پایان افزود: ریتم آرام این فیلم به دلیل آن است که سرعت زندگی ما و خواهان عشق بی قید و شرط بودن فیلم را آرام نشان می دهد و این در حالی است که این فیلم نشان می دهد عشق بی قید و شرط من مادر است و مادر هم ریتم آرامی را می طلبد وعشق صبوری می خواهد.   

منبع: سایت اصلی جشنواره





نوع مطلب : جشنواره 31 فیلم فجر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


شنبه 14 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()

 نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «تابستان طولانی» با حضور علی خزاعی فر کارگردان، سیاوش حقیقی تهیه کننده، حسین طاهری بازیگر و با اجرای محمدرضا شهیدی فرد در سالن سعدی مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

 

 

خزاعی فر با بیان اینکه «تابستان طولانی» محصول صدا و سیمای خراسان رضوی است، گفتبا توجه به اینکه این مرکز تولیدات تلویزیونی بسیاری دارد، ناگهان به این فکر افتاد تا تولیدات سینمایی اش را هم توسعه دهد؛ به همین دلیل این پروژه به من واگذار شد.

 

این کارگردان در ادامه افزودکلیه بازیگران این فیلم بومی هستند و همه از لهجه مشهدی استفاده می کنند، البته این نکته را هم باید یادآور شوم که مردم مشهد نسبت به این لهجه کمی مقاومت می کنند؛ به همین دلیل سعی کردیم لهجه طوری باشد تا برای همه قابل فهم و باور پذیر باشد.


 

وی در مورد پیشینه کاری اش توضیح دادتا به امروز سه تله فیلم خیابان ارگ، کویر و کبوتر با کبوتر را در کارنامه هنری ام دارم و «تابستان طولانی» اولین فیلم سینمایی ام است.

 

این کارگردان با بیان اینکه این فیلم کاملا نوستالژی است، گفتفکر می کنم این فیلم برای هموطنان مشهدی بسیار تاثیرگذار است و آن ها بهتر می توانند با این فیلم ارتباط برقرار کنند.

 

خزایی فر در مورد تصویربرداری و قاب های فیلم نیز گفتاز ابتدا وسواس زیادی برای انتخاب قاب های فیلم داشتم، زیرا به نظر خودم فیلم شعر روستایی دارد، ضمن اینکه آقای رحمانی از تصویربرداران برجسته ای هستند که از همکاری با ایشان بسیار خوشحال شدم.

 

در ادامه داوود رحمانی مدیر فیلمبرداری فیلم نیز گفتتولید این فیلم در حدود یک ماه طول کشید که روستاهای مختلفی را در خراسان دیدیم و در نهایت روستای کن انتخاب شداین روستا از این جهت که حالت پلکانی داشت، برای ما بسیار مناسب بود.

 

وی با بیان اینکه برای هر سکانس این فیلم جا به جایی های سنگینی داشتیم، بیان داشتباید بگویم از ابتدا این فیلم با نگاه به تلویزیون در نظر گرفته شده بود اما بعدها برای سینما ساخته شد و این موضوع کار را برای ما سخت تر کرد.

 

 

سیاوش حقیقی تهیه کننده فیلم نیز گفتاستارت کار با ایده ای از مسئولان خراسان زده شدسال گذشته مقام رهبری در یکی از خطبه های نماز جمعه گفته بودند روستایی در خراسان وجود دارد که در زمان جنگ همه مردان آن روستا به جنگ رفتند و در این روستا تنها کودکان و زن ها باقی مانده بودند و این موضوع ایده ای شد که آن را با آقای خزاعی فر مطرح کردیم و ایشان هم استقبال کرد.

 

حقیقی در ادامه یادآور شدحتی صداگذاری این کار در همان استان توسط جوانی بیست و یک ساله انجام شد.

 

حسین طاهری بازیگر این فیلم با بیان اینکه سال ها تئاتر کار کرده است و «تابستان طولانی» دهمین فیلم سینمایی اش است، گفتسالها در تئاتر کار کردم و لهجه های مختلفی را می توانم ایفا کنمدر مورد این کار هم به آقای خزاعی فر گفتم لهجه روستایی باشد اما ایشان اصرار داشتند که از لهجه مشهدی استفاده شود.

 

وی در ادامه افزودزمانی که بازیگر در نقشی ذوب شود، بازیگر است و من در این فیلم سعی کردم این اتفاق بیافتد.

منبع: سایت اصلی جشنواره





نوع مطلب : جشنواره 31 فیلم فجر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


شنبه 14 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()

منبع: خبرگزاری مهر


ادامه مطلب


نوع مطلب : جشنواره 31 فیلم فجر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


شنبه 14 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()


( کل صفحات : 4 )    1   2   3   4   
 
CoinBulb
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic