درباره وبلاگ


نقدهای خود بر فیلمهای ایرانی و خارجی را برایمان بفرستید تا در همین وبلاگ با نام خودتان و در صورت تمایل عكستان انتشار یابد

وبلاگ با 36 زبان مختلف دنیا در اختیار شما می باشد جهت استفاده از هر زبان با كلیك بر روی پرچم آن در بالای صفحه وبلاگ به زبان مورد نظر تغییر خواهد كرد


مدیر وبلاگ : محمد حسین ورشوساز
مطالب اخیر
نظرسنجی
اصلیترین مشکل سینمای ایران به نظر شما چیست؟








جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

ثبت در لینک دایرکتوری ایران.

سینمامحو
جدیدترین مطالب و عكسها از سینمای ایران و جهان




نشست گفتگو با عوامل فیلم "گناهکاران" با حضور فرامرز قریبان کارگردان و بازیگر نقش اول این فیلم، دکتر قطب الدین صادقی، محمد متوسلانی و بهاره کیان افشار بازیگران کار و سام قریبیان نویسنده فیلمنامه امشب در برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست قریبیان گفت: من بعد از فیلم "چشم هایش" که سال 78 ساخته و اکرانش به خرداد 80 و همزمان با انتخاب ریاست جمهوری آن سال موکول شد، دیگر فیلمی نساختم و به حرفه اصلی ام یعنی بازیگری پرداختم و این به این خاطر بود که هیچ فیلمنامه خوبی به دستم نرسیده بود.

وی افزود: پسرم در آمریکا زندگی می کند و آنجا سینما می خواند. چند فیلمنامه نوشته بود که من آنها را خواندم و این فیلمنامه را پسندیدم و قصد کردم آن را بسازم.

وی در مورد نام این اثر توضیح داد: اسم اولیه این اثر "قصاص" بود که وقتی آن را برای اجازه ساخت به ارشاد بردیم این اسم را رد کرده و نام "گناهکاران" را بر آن گذاشتند و آن متن ساخته شد و امروز در جشنواره به نمایش درآمد. 

قریبیان در مورد ژانر این اثر توضیح داد: این یک اثر پلیسی _ اجتماعی است ولی به قواعد یک فیلم در ژانر پلیسی پایبند نیست. رسم این است که در فیلم های پلیسی شاهد زد و خوردهای زیاد و البته درگیری و تیراندازی باشیم ولی گناهکاران بیشتر بر اساس یک معما ساخته شد.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد مکان این فیلم و ارتباطش با دنیای امروز و جامعه ایران گفت: این فیلم ربطی به ایران ندارد و کنایه از هیچ جامعه ای نیست. این فیلم و این داستان در هر کجای دنیا امکان ساخت دارد و ایران دهه حاضر مدنظرم نیست. حتی در این فیلم از پراید و پیکان هم استفاده نکردم تا ایرانی بودنش نشان داده نشود.

بازیگر فیلم گناهکاران در بخش دیگری از صحبت هایش در مورد فیلم های پلیسی سینمای ایران گفت: در ایران فیلم های پلیسی زیادی ساخته شده که در بیشتر آنها هم خود من بازی کرده ام ولی هیچکدام تاکنون ماندگار نشده اند زیرا هیچوقت جذابیت کافی نداشته اند.

وی اذعان کرد: اصولا فضای اداره آگاهی نیروی انتظامی ما جذابیتی برای سینما ندارد و به همین خاطر من سعی کردم از کاراکترهایی استفاده کنم که خوش لباسند، شیک می گردند، ماشین های خوب سوار می شوند تا پلیس هایی که نشان می دهیم جذابتر باشند.

وی در پایان در پاسخ به سوالی در مورد احتمال به وجود آمدن اختلاف با اداره آگاهی و نیروی انتظامی در مورد فیلم گناهکاران وجود دارد یا خیر؟ گفت: به هرحال وزارت ارشاد بر تمام مراحل این فیلم نظارت داشته است.

در حاشیه این مراسم به این نکته می توان اشاره کرد که سعید راد هم به نشست آمد و در پایان هم با عوامل فیلم عکس انداخت.

منبع: خبرگزاری مهر





نوع مطلب : جشنواره 31 فیلم فجر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


جمعه 13 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()

نشست پرسش و پاسخ فیلم "او خوب سنگ می زند" با حضور سید هادی محقق کارگردان، ابراهیم اصغری تهیه کننده، حسن ایوبی تدوینگر، ستاد اورکی آهنگساز، قربان نجفی بازیگر، ریحانی مدیر فیلمبرداری و محمدرضا شهیدی فرد مجری در برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست محقق کارگردان فیلم گفت: شما امروز فیلم 40 نفر را دیدید زیرا این فیلم فقط فیلم من نیست. همه اتفاقات از برنامه هفت سال گذشته شروع شد. شبی پای این برنامه نشسته بودم و با خودم عهد کردم که اگر خدا لطفی کند در جشنواره سال دیگر حضور پیدا کنم.

این کارگردان توضیح داد: من ایده فیلم را از مدت ها قبل در ذهنم داشتم و ایده آن اتفاقی بود که برای برادرم رخ داده  بود. بعد از مدتی این ایده را با ابراهیم اصغری در میان گذاشتم.

وی درباره پرداختن به قوم لر در این فیلم افزود: من خودم یک لر هستم و این عقبه همراه من است و فکر کردم این فیلم می تواند باعث شود مخاطبان نیز با این قوم بیشتر آشنا شوند.

محقق ادامه داد: من در این فیلم از حسین پناهی خیلی الهام گرفتم و حتی در سکانسی زادگاه تولد وی را نمایش می دهم. من 14 سال در سینمای ایران دستیاری کردم و چند تله فیلم و فیلم مستند ساخته ام. اصغری یکی از آثار مستند من را دید و این موضوع باعث همکاری ما شد.

اصغری تهیه کننده فیلم "او خوب سنگ می زند" عنوان کرد: امیدوارم از فیلم راضی باشید. من برعکس محقق ارتباطی با لرستان ندارم. این فیلم نمودی از حضور یک مشهدی در سرزمین لرستان است زیرا بازیگر نقش شهید برونسی نیز در این فیلم با ما همکاری می کند.

وی افزود: جامعه امروز سینمای ما خیلی درگیر فیلم های شهری با فضاهای بسته شده است و این فیلم می تواند نمایش خوبی از یک فضای روستایی با مفاهیم بومی باشد.

اصغری ادامه داد: من در سالهای پیش به ساخت فیلم های جنگی مشغول بودم و برایم جالب بود چنین تجربه ای داشته باشم. "او خوب سنگ می زند" ارتباطی به سینمای دفاع مقدس ندارد ولی این گونه فیلم ها هم ارزششان کمتر از آثار دفاع مقدس نیست.

در ادامه قربان نجفی بازیگر این فیلم گفت: من به هادی محقق برای ساخت این فیلم خوب تبریک می گویم. امیدوارم این فیلم در اکران حمایت شود زیرا اکران عمومی در سینمای ایران قصه عجیب و غریبی دارد. فکر می کنم نقش من در این فیلم بیشتر از این جای بازی نداشت.

ستار اورکی آهنگساز فیلم نیز گفت: من حدود یک ماه و نیم روی موسیقی این فیلم با کارگردان کار کردم. تلاش کردم موسیقی فیلم فقط یک محیط را در برنگیرد و در اختصاص یک منطقه نباشد. بیشتر از آوای علی مومن استفاده کردم.

در ادامه حسن ایوبی تدوینگر این فیلم افزود: یکی از نکات مثبت فیلم "او خوب سنگ می زند" برای من این بود که در این چند سال اخیر بیشتر ما با فیلم های شهری، مدرن و فضاهای بسته روبرو هستیم و "او خوب سنگ می زند" می تواند یک کار متفاوتی در این زمینه باشد.

وی عنوان کرد: "او خوب سنگ می زند" مبتنی بر کادر بسته نیست. ما سکانس هایی از این فیلم را به ناچار در تدوین حذف کردیم که ارزش آنها البته کمتر از صحنه هایی که شما امروز دیدید، نبود. با توجه به پتانسیل قصه باید برخی از سکانس ها را حذف می کردیم.

ریاحی مدیر فیلمبرداری "او خوب سنگ می زند" نیز بیان کرد: وقتی فضای فیلم بکر است و ما با نابازیگر روبرو هستیم، قصه می طلبید تا از قاب بسته استفاده شود اما در این شکل باید در ابتدا به درام و بعد به قاب توجه کنیم. من تلاش کردم قاب ها درست باشد که البته شاید کارت پستالی هم به نظر برسد.

منبع: خبرگزاری مهر





نوع مطلب : جشنواره 31 فیلم فجر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


جمعه 13 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()

منبع: خبرگزاری مهر


ادامه مطلب


نوع مطلب : جشنواره 31 فیلم فجر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


جمعه 13 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()

در نشست خبری که با حضور اهالی رسانه در برج میلاد برگزار شد، گفت: نمایش این فیلم در نخستین سانس سینما رسانه در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر مهمترین نمایش برای من بود و دوست داشتم این فیلم را با اصحاب رسانه ببینم.

وی در ادامه با اشاره به حضور ابراهیم حاتمی کیا در سالن نقد و بررسی این فیلم گفت: نکته دوم اینکه حضور حاتمی کیا در جلسه برای من بسیار مغتنم است و از وی تشکر می کنم که برای دیدن فیلم "هیچ کجا هیچ کس" آمده است.

شیبانی افزود: تولید این فیلم از مرحله نگارش تا ساخت و نمایش چهار سال طول کشید و خوشبختانه توانستم با تیم حرفه ای که مرا یاری کردند این فیلم را به ثمر برسانم. من به عنوان یکی از کارگرادانان سینمای ایران به اندازه دانش و شناختی که از سینما دارم تا جایی که ممکن بود تلاش کردم این قصه را به درستی به سرانجام برسانم.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به روایت فیلم گفت: برای روایت فیلم "هیچ کجا هیچ کس" دو خط موازی از داستان را انتخاب کرده بودم. در واقع قسمت اول داستان این فیلم از جایی شروع می شد و پایان آن به سمت دوم داستان می رسید به همین دلیل تصمیم گرفتم داستان اول و داستان دوم را به شکل موازی با یکدیگر پیش ببرم ضمن اینکه برای معرفی کاراکترها نیاز به پرداخت موازی داستان داشتم.

در ادامه این نشست رضا کیانیان بازیگر سینمای ایران که نقش پدر لیدا را به عهده داشت درباره چگونگی پیوستن به این پروژه سینمایی گفت: با ابراهیم شیبانی سر فیلم "گزارش یک جشن" به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا آشنا شدم. این کارگردان جوان در فیلم حاتمی کیا دستیار و بازیگردان بود و از همانجا بود که تصمیم گرفتم با وی کار کنم.

وی در ادامه افزود: ابراهیم شیبانی کارگردان خوب و خوش فکری است و سناریوی "هیچ کجا هیچ کس" را سر فیلم "گزارش جشن" خواندم و از همانجا با هم صحبت کردیم و قرار همکاری را گذاشتیم.

کیانیان در ادامه افزود:  درباره قصه فیلم باید تماشاگران ببینند و قضاوت کنند ضمن اینکه یکی از ویژگی های این کار برای من این بود که بازیگران جوان و تیم تولید بسیار جوان در کنارم بودند و این باعث خرسندیم بود.


مهناز افشار یکی دیگر از بازیگران فیلم "هیچ کجا هیچ کس" در پاسخ به این سئوال که چرا در فیلم تلخی مثل "هیچ کجا هیچ کس" حاضر شده است؟ گفت: به هیچ عنوان به تفکیک بین فیلم شیرین، تلخ ، سینمای عام ، سینمای خاص قائل نیستم. فقط می دانم که فیلمنامه این فیلم بسیار سخت بود و همان دوران هم این نکته را به شیبانی متذکر می شدم اما خوشبختانه کار به درستی پیش رفت.

ابراهیم شیبانی کارگردان فیلم در ادامه این نشست درباره دلیل همکاری با یک تیم حرفه ای گفت: معتقدم که کار کردن با افراد و عوامل متخصص و حرفه ای به کلیت اثر کمک می کند و خوشبختانه تمام عوامل جلوی دوربین با خواندن فیلمنامه پذیرفتند که در این فیلم بازی کنند اما به هر حال اگر انتقادی هم نسبت به فیلمنامه فیلم وارد است باید متذکر شوم که با دقت بیشتری فیلم را ببینید  و به جذابیت های آن توجه کنید.

بهاره کیان افشار بازیگر نقش یلدا در ادامه این نشست  گفت:  شرایط کار شرایط بسیار سخت و پیچیده بود اما آنچه مسلم است فیلمنامه فیلم بخش بزرگی از توجهم را به خود جلب کرد و باعث شد کار در این پروژه را بپذیرم.

در ادامه این نشست، مهناز افشار با اشاره به ویژگی نقش خود در این فیلم گفت: باید تلاش می کردم با کاراکتر درگیر شوم و این تلاش را هم کردم و اولین بار است این فیلم را در کنار شما در سینما مطبوعات می بینم. دلیل انتخابم هم فیلمنامه عجیب و پیچیده این فیلم سینمایی است و بدون هیچ تعصبی از این فیلم دفاع می کنم.

ابراهیم شیبانی در ادامه این نشست در پاسخ به سئوالی درباره چرایی پایان باز این فیلم گفت: تا آنجا که ممکن بود با کاراکترهای این فیلم همراه بودیم اما با حضور یلدا در مینی بوس و نامشخص بودن راه سفرش، می خواستم به بیننده متذکر شوم که این بازیگر به ناکجا آباد می رود  بنابراین پایان باز را قبول ندارم.

رضا کیانیان در ادامه در پاسخ به این پرسش که نقش او بیش از اینکه شبیه پدر دلسوز و مهربان باشد به کارآگاه شبیه است، گفت: این هم یک جور پدر است همه پدران که نباید به یک شکل باشند ضمن اینکه این آدم در شرایطی سخت کار می کند و طبیعتا شرایط کار او چهره ای متفاوت از سایر پدران را برای بیننده تداعی می کند.

شیبانی در پایان این جلسه درباره نقش یلدا گفت: تمام اتفاق هایی که برای یلدا رخ داد در مدت زمان کوتاهی بود و طبیعی است که چهره یلدا مغموم و معترض باشد.

در حاشیه:

* نشست رسانه ای فیلم "هیچ کجا هیچ کس" نخستین نشست سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد بود که استقبال خوبی از آن شد و حتی چهره های سینمایی چون حاتمی کیا نیز در آن حضور یافتند.

* محمدرضا شهیدی فرد مجری شناخته شده تلویزیون که اجرای نشست های تخصصی جشنواره را برعهده دارد، در این نشست از اهالی رسانه درخواست کرد که کار را نقد نکنند و تنها سوال بپرسند!

* شلوغی سالن یک طرف و تجمع عکاسان در جلوی سالن از مشکلات این نشست بود. این ازدحام به اندازه ای بود که مهناز افشار از عکاسان خواهش کرد جلوی صحنه را خالی کنند ولی کسی به حرف او و مجری گوش نکرد.

* وقتی بحث بودجه ساخت فیلم مطرح شد، بحث به ارز و دلار کشید و مهناز افشار هم گفت اگر به جای بحث دستمزدها به قیمت دلار توجه می کردیم الان وضعمان بهتر بود!

* حضور حاتمی کیا کارگردان فیلم "چ" در این نشست نیز دیدنی بود. رضا کیانیان بازیگر فیلم "هیچ کجا هیچ کس" که از حضور این کارگردان مطلع شده بود و سرجای خود ایستاد تا این کارگردان را در سالن ببیند. ابراهیم حاتمی کیا از جای خود برخاست و دورادور با کیانیان و افشار خوش و بخشی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر





نوع مطلب : جشنواره 31 فیلم فجر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


جمعه 13 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()

منبع: خبرگزاری مهر


ادامه مطلب


نوع مطلب : جشنواره 31 فیلم فجر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


جمعه 13 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()

 نشست خبری فیلم  سه‌بعدی «آقای الف» با حضور علی عطشانی کارگردان، پوریا پورسرخ بازیگر، بابک محقق مسئول سه‌بعدی، تهیه‌کننده سعید شریفی‌کیا، تدوین شاهین یارمحمدی، مجری شهیدی‌فر، محمد فضیله فیلم‌بردار در سالن کنفرانس همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

بنابر این گزارش، در ابتدای این نشست عطشانی در پاسخ به سئوال شهیدی‌فر مبنی بر اینکه چرا فیلم سه‌بعدی ساختید گفت:  اصولاً اولین کارها سخت هستند و با کمبودهایی مواجه می‌شوند؛ در فیلم «شش نفر زیر باران» نیز چند سکانس به صورت کلیدی کار شد و همیشه به این فکر بودیک که وارد این مقوله شویم.

در ادامه بحث عطشانی درباره اینکه آیا از نمایش راضی بوده است یا خیر اظهار داشت: ما در نمایش فیلم با قطعی تصویر در 10 دقیقه نخست روبرو بودیم این قطهی هیچ ربطی به فیلم نداشت و دستگاه فن سینما سوخت.

وی در ادامه افزود: ما فیلم می‌سازیم تا مخاطب ببیند و راضی باشد اما من هنوز از رضایت و عدم رضایت تماشاگران چیزی دستگیرم نشده اما به نظرم می‌رسد که همه راضی بودند.

در ادامه این جلسه پرسش و پاسخ پوریا پورسرخ در مورد اولین تجربه حضورش در فیلم سه‌بعدی گفت: باید تشکر کنم چرا که ساخت چنین فیلمی کار سختی بود و چنین کارهایی بیشتر با حمایت‌های دولت ساخته می‌شود. پروداکشن‌ها قابل تحسین هستند ما بیشتر دلی کار کردیم و کمتر به دستمزد کار فکر می‌کردیم. در مورد بازیگری نیز باید بگویم تفاوت معناداری بین بازی در این فیلم سه‌بعدی با سایر فیلم‌ها وجود نداشت و تنها مدت زمانی که ما باید راکورد خود را جلوی دوربین حفظ می‌کردیم بیشتر بود و این کار را کمی سخت می‌کرد.

پورسرخ در ادامه صحبت خود ضمن اظهار خشنودی از حضور در این فیلم بیان داشت: این اتفاقی بود که تنها بین من و خدا بود و با وجودی که الان در شرایط مناسبی قرار ندارم اما در اینجا حضور پیدا کردم و از سازندگان این فیلم تشکر می‌کنم.

این بازیگر سینما اظهار داشت: من همواره از شب می‌ترسیدم و از اینکه شب در بهشت‌زهرا(س) باشم نیز ترس داشتم. اما با بازی در این فیلم دیگر از مرگ و شبهای بهشت‌زهرا نمی‌ترسیدم با قضیه مرگ کنار آمدم به نظرم اگر این فیلم بتواند روی یک نفر هم تأثیر بگذارد ما برده‌ایم و روی من یکی تأثیر گذاشته است.

در ادامه برنامه شریفی‌کیا درباره نمایش فیلم اظهار داشت: ما قصد نداریم این فیلم سه‌بعدی را به صورت دوبعدی اکران کنیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا به سراغ تهیه فیلم سه‌بعدی رفتیدگفت: در ساخت این فیلم‌نامه یا هیچ فیلم‌نامه دیگر الزامی وجود ندارد ما بایستی ساخت این نوع فیلم را تجربه می‌کردیم و قرعه این کار به نام ما افتاد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی آقای الف اظهار داشت: در این فیلم با سایر فیلم‌ها اختلاف 30 درصدی وجود دارد و تمام مسئولیت‌های سه‌بعدی فیلم از صفر تا 100 بر عهده بابک محقق بود.

به گزارش فارس، بابک محقق در ادامه سخنان اظهار داشت: ما سال 85 اولین دستگاه ساخت فیلم سه‌بعدی را ساختیم و توانستیم زمان هر پلان را از یک تا یک‌ساعت و نیم به 5 تا 6 دقیقه کاهش دهیم و تنها بحث جابجایی دستگاه به دلیل بزرگ بودن آن کمی مشکل‌ساز شد.

وی در پایان گفت: من 6 سال منتظر چنین لحظه‌ای بودم و از اینکه کسی جرأت برای تهیه این فیلم ورود پیدا کرد بسیار خوشحالم و هنگام تماشای فیلم فقط لذت بردم.

محمد فضیله نیز گفت: فیلمبرداری این فیلم از کارهایی است که آدم دلش برایش تنگ می‌شود.

یارمحمدی تدوین‌گر این فیلم نیز در ادامه سخنان عوامل اظهار داشت: تدوین این فیلم سه‌بعدی بسیار متفاوت بود و زمانی که راش‌ها به دستم رسید با دنیای متفاوتی روبرو شدم و همیشه صداها را در دو کانال می‌بینیم اما این بار تصویر در دو کانال دیده می‌شد و با وجود اینکه حجم و تدوین این کار طول کشید اما کار راضی‌کننده بود.

وی در پایان گفت: قواعد تدوین این فیلم سه‌بعدی متفاوت بود و باید با احتیاط زیادی کار می‌کردیم تا چشم مخاطب اذیت نشود.

عطشانی در ادامه این جلسه پرسخ و پاسخ عطشانی در پاسخ به این سئوال که چرا بیشتر توجه سازندگان فیلم به مسائل تکنیکی بوده و کمتر به فیلم‌نامه توجه داشتند گفت: ما باید برای ساخت این فیلم سه‌بعدی یا از پروداکشن چشم‌پوشی می‌کردیم یا فیلم‌نامه‌ای با ویژگی‌هایی آقای الف را در نظر می‌گرفتیم در هر صورت من علاقه‌مند به ساخت فیلم با موضوع مرگ هستم و از خداوند به خاطر موفق شدن در ساخت این فیلم سپاسگزارم.

کارگردان فیلم آقای الف در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه با توجه به داستان فیلم شما چه میزان هزینه برای رفتن خبر فیلمتان در صفحه اول یکی از نشریات صرف کردید گفت: برداشت شما از فیلم اشتباه بوده و من هیچ وقت چنین منظوری نداشتم بلکه این یک روال معمول است که مثلاً وقتی یکی از رسانه‌ها با ما ارتباط دارد ما عکس‌ها یا خبرهای فیلممان را در اختیار آنها قرار دهیم و بعد از آنها بپرسیم که آیا همان عکس و خبر کار می‌شود یا خیر.

منبع: خبرگزاری فارس





نوع مطلب : جشنواره 31 فیلم فجر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


جمعه 13 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()

منبع: خبرگزاری فارس




نوع مطلب : جشنواره 31 فیلم فجر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


یکشنبه 8 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()

منبع: خبرگزاری فارس




نوع مطلب : جشنواره 31 فیلم فجر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


یکشنبه 8 بهمن 1391 :: نویسنده : محمد حسین ورشوساز
نظرات ()


( کل صفحات : 4 )    1   2   3   4   
 
CoinBulb
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic